SpoedieZ

SpoedieZ

woensdag 12 mei 2010

Van rommelzolder tot....


Gistermiddag zijn we onze zolder wezen uitruimen. Wat een klus zeg! Ik ben stiekem een echte verzamelaar, kan met moeite dingen weg doen. Het lijkt altijd opgeruimd bij ons thuis, maar dat komt doordat ik 'rommel' uit het zicht zet. Op zolder dus :p
Ik kwam kleding, schoenen, papierwerk en andere voorwerpen van meer dan 10 jr. geleden tegen, echt ongelooflijk wat ik allemaal bewaar! Mijn lief keek ongelovig toe.
Maar sommige dingen zijn juist ook heel mooi om terug te vinden, zoals kinder tekeningen en briefjes van mijn kleine zusje (nu volwassen) oude foto's, brieven uit mijn tiener- en pubertijd, singles en cassettebandjes, posters van mijn idolen (Toto, waar ik nog stééds fan van ben!)... you name it, it was all there...
Maar ja, er moest ook veel weg gegooid worden, want er was gewoon veel te veel troep. En als we (deze zomer misschien nog) ons droomhuisje vinden op funda, willen we toch zoveel mogelijk al opgeruimd hebben en zo min mogelijk troep mee verhuizen.
Ik weet niet meer hoeveel vuilniszakken en dozen grofvuil we hebben weg gedaan, ben de tel kwijt geraakt.
Vanochtend vroeg alles aan de kant van de weg gezet. Het is ongelooflijk hoe snel buurtbewoners dat in de gaten hebben. Staan ze op de uitkijk ofzo? Er werd bijna direkt vanalles tussenuit gehaald en meegenomen, terwijl het pijpestelen regende! Best grappig om te zien hoeveel geduld mensen dan hebben, zolang ze maar iets gratis kunnen krijgen.
Ach ja, wat maakt 't uit, onze zolder is nu mooi aan kant. We hebben nu waarachtig plek om daar een 3e slaapkamer te creëren! Of een werkplek voor mij.... of.... nou, genoeg ideeën:






Foto's via 101 woonideeën en Vt wonen

3 opmerkingen:

  1. Waaw, mooie foto's, ik krijg ervan nog meer zin om te verhuizen en mijn 'ontspanningsruimte' in te richten :) Grappig inderdaad, hoe de mensen op je 'rommel' afkomen, maar ook goed, dan heeft er tenminste iemand nog iets aan..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo grappig dat je buren in de regen in de rommel gingen zoeken haha, voortaan maar beter uitnodigen bij het opruimen dan hoef je de rommel niet meer zelf buiten te zetten haha!
    Zo een witte zolder lijkt me heel mooi en lijkt ook groter dan denk ik, bedankt voor de inspiratiefotos!

    xx Soumiita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je ook uit Groningen komt!

    Ik vind gekleurde huisjes heel gezellig hoor! Zoals hier op jouw blog! Maar net zoals jij dan weer even een kleurtje moet toevoegen in je huis haar ik het even weer weg haha! Maar genietend kijk ik naar beide!!!

    Fijne dag!

    Ilona

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...